Pijn in het achterhoofd, laag in de nek, wordt soms veroorzaakt door vocht tekort. Een paar glazen water drinken en een aspirine nemen helpt daar meestal wel tegen. Als de hoofdpijn echter na het nemen van een aspirine niet wegtrekt, is het verstandig even je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je lang hoofdpijn hebt en het gaat niet over kun je het beste bij de dokter langsgaan. hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben......stress, vanuit je nek kan het komen, verkeerde houding, te weinig drinken enz. probeer samen met je huisarts erachter te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima reactie van Roel. Water drinken!

Wat ook kan helpen is:
Langzaam, maar stevig, aan plukjes haar trekken.

Met je vingers drukkend over je hoofdhuid wrijven.

Even gaan liggen met onder je hoofd je handen in "klauw"vorm, zodat de vingertoppen stevig prikken in je hoofdhuid. Alles met het doel om de doorbloeding te bevorderen.

Ben je op school of op je werk en lukt dat niet, zorg dan dat je een ice-roller bij je hebt. De spanning in je nek verkoelen door met die roller in je nek en ook aan je slapen aan te brengen. Alles helpt in idee geval een beetje!